Posavska špajza - Navodila za igro

Posavska Špajza je izobraževalna igra podjetništva in ozaveščanja o pomenu lokalno pridelane hrane. V igri moraš kupovati produkte na posavskih tržnicah - ki so v igri samo v večjih mestih - in jih po višji ceni prodajati strankam. Lahko pa tudi investiraš v opremo, da izboljšaš svoj dobiček.

Tržnice

Izdelke in pridelke lahko kupuješ samo na tržnicah, ki so v glavnih mestih občin. Če se z misko postaviš nad izdelek, izveš iz katere občine prihaja, v katero kategorijo sodi in kakšno ima lestvico cen. Zelo pomembno je, da produkte kupuješ po nižjih cenah in jih prodajaš po višjih - tako ustvariš dobiček.

Stranke

Stranke so v vseh mestih in vaseh. Vsaka stranka v oblačku sporoča, katero kategorijo izdelkov želi in koliko je pripravljena plačati. Prodaš jim lahko katerikoli produkt iz te kategorije (denimo, ce stranka želi sadje, ji lahko prodaš jabolka ali jagode katere koli sorte). Pri svojih produktih (na levi strani) vidiš, po kakšni ceni si jih kupil.

Oprema

V Posavskem nakupovalnem centru lahko kupiš opremo, s katero izboljšaš svoje poslovne možnosti. Z nakupovalno košarico in nahrbtnikom lahko nosiš s sabo več produktov, z rolerji se hitreje premikaš (opraviš več premikov na potezo), s kolesom pa se hitreje premikaš in še en produkt več lahko nosiš. Pozor - uporabljaš lahko samo eno izboljsavo iz kategorije (torej, ce kupiš košarico in nato se nahrbtnik, košarice ne uporabljaš več). Nakup kolesa je pogoj za zmago!

Povpraševanje

Desno zgoraj je ikona povpraševanja, ki kaže, katera kategorija produktov je v pozitivnem ali negativnem trendu. Pozitivni trend (zelena podlaga) pomeni, da bo cena produktom iz te kategorije zrasla, negativni trend (rdeče ozadje) pa, da jim bo cena padla.

Na ceno pa vpliva tudi količina ponudbe - če je naprodaj več izdelkov iz iste kategorije, jim cena pade, če jih primanjkuje, cena zraste. Če se več strank zanima za isto kategorijo produktov, pa jim cena zraste.

Konec igre

Igra se zaključi po 60 potezah (ko je konec počitnič). Če ti v tem času uspe kupiti bicikel, zmagaš, denar, ki ti še ostane, pa šteje kot točke za lestvico najboljših rezultatov. Če ne kupiš bicikla, se ne moreš uvrstiti na lestvico.