Skoči na vsebino
Gumb išči|

Zapri iskalnik

05.01.2017 / Zanimivo

Osnovna šola Brežice izvaja projekt »Uživajmo v zdravju«

Deli na FBNatisni

Osnovna šola Brežice sodeluje pri projektu »Uživajmo v zdravju«, ki ima za cilj zmanjševanje ali preprečevanje bolezni, povezanih z življenjskim slogom (poudarek je na prehranjevanju in redni telesni dejavnosti). S tem namenom je šola izvedla delavnico za učence od 3. do 7. razreda.

Projekt poteka pod vodstvom ZRSŠ, kot ključni partnerji v projektu pa sodelujejo še: NIJZ, Univerza v Ljubljani (Pedagoška fakulteta in Fakulteta za šport ), Institut Jožef Stefan, Fakulteta za zdravstvene vede Univerze v Mariboru in Fakulteta za zdravstvo iz Jesenic ter mnoge osnovne šole širom Slovenije. Sofinanciran je iz sredstev Norveškega finančnega mehanizma.

znaki OŠB1znak OŠB 2znak ZRSŠ

 

Izvedba delavnice GIBANJE na Osnovni šoli Brežice

Na Osnovni šoli Brežice so v okviru projekta Uživajmo v zdravju izvedli delavnico Gibanje. Na njihovo povabilo, da bi skupaj preživeli petkovo popoldne in noč na soboto ter sobotno dopoldne, se je odzvalo 16 učencev od 3. do 7. razreda.

S športnim vikendom sta učitelja Mojca Đorđević in Henrik Omerzu, ki sta tudi izvajalca »gibalnega« dela projekta, želela spodbuditi učence k aktivnemu preživljanju prostega časa. Z različnimi gibalnimi aktivnostmi sta jih želela motivirati za pogostejše vključevanje v različne vrste gibanja, ki jih izvajajo v šoli – tako v okviru projekta Uživajmo v zdravju kot tudi v tiste dejavnosti, ki že sicer potekajo na šoli (Zdrav življenjski slog, interesne dejavnosti s področja športa ...). Zanje sta pripravila pester in zanimiv športno-rekreacijski program, ki je vseboval različne naravne oblike gibanja (hojo, tek ...) in športne igre. Učenci so sodelovali tudi pri pripravi večerje in zajtrka ter se ves čas družili in zabavali. V prijetnem vzdušju so tako razvijali ustrezne prehranske in gibalne navade ter krepili dobre medosebne odnose.

DSCN1113DSCN1123

Kaj in kako so delali?

V petek, 3. 11. 2016, so se ob 17.00 zbrali v šoli in pripravili šolsko telovadnico za aktivnosti. Učenci so se ogreli ob prvi gibalni igri titanik. Razdeljeni so bili v dve skupini, ki sta imeli nalogo, da člani ekipe na različnih športnih orodjih in s pomočjo pripomočkov premagajo različne ovire (plezanje, preskakovanje ovir ...). Hoja po tleh in dotikanje tal nista bila dovoljena. Člani ekipe so pri premagovanju ovir pomagali drug drugemu, dogovarjali so se o možnostih rešitve naloge in skupaj iskali najboljše rešitve. Če enemu od članov ni uspelo in je naredil napako, se je morala skupina vrniti na začetek in iskati ter preizkušati boljšo pot do cilja. Učencem je bila igra všeč, saj so se ob njej zelo zabavali, ob tem pa so bili tudi ves čas gibalno aktivni. Izredno pomembno je bilo, da so se med seboj povezovali, si pomagali in bodrili drug drugega.

Sledilo je delo v manjših skupinah ali parih. Učenci so imeli na voljo več vadbenih postaj (namizni tenis, badminton, floorball, odbojko, košarko), ki so jih lahko poljubno menjavali in se med seboj dogovarjali, katero nalogo oz. športno igro bodo izbrali in s kom jo bodo opravili. Zvečer so si v jedilnici pripravili večerjo, v učilnicah pa so si uredili ležišča. Še nekaj časa so se družili in igrali družabne igre, potem pa so se uredili in šli k počitku.

V soboto zjutraj so si pripravili zajtrk in pospravili učilnici, kjer so spali. Nato so se pred šolo razgibali in ogreli ter se odpravili proti nasipu na dopoldanski pohod ob Savi. Celo dopoldne so preživeli v hoji in druženju. Bilo je prijetno, učenci so bili zadovoljni in veseli. Ta vikend je šola postala zanje drugačen prostor – povsem različen od tistega, ki so ga poznali doslej.

Z delavnico, ki sta jo učitelja izvedla, so učenci dosegli načrtovane cilje (več gibanja, pozitivne izkušnje ob izvajanju športnih dejavnosti, druženje in doživljanje pozitivnih čustev). Njihovi obrazi so izžarevali srečo, navdušenje in vse to so izražali tudi s svojimi odzivi, ko so voditeljema sporočali, da jih takšno delo veseli in osrečuje.

                                                                                                                

20161126 09011920161126 08290820161125 19292620161125 181044

DSCN1142

Izvedba delavnice ZDRAVA PREHRANA, vtisi učencev

"V prvem delu delavnice sem izvedel marsikaj novega o zdravem prehranjevanju. Pogovarjali smo se o naših prehranskih navadah. Ugotavljali smo, katere so slabosti naših navad, in spregovorili tudi o pravilnih načinih prehranjevanja.

V drugem delu pa smo pripravljali zdrave napitke, namaze in solate ter pekli domači kruh. Delali smo v dveh skupinah (učenci/starši) in bilo je prav zabavno. Najbolj mi je bila všeč priprava jabolčnega mleka. Nekatere izmed jedi mi niso preveč ugajale, čeprav je bila večina kar okusnih. Posebna se mi je zdela bela kava brez sladkorja, ki so si jo nekateri sladkali z domačim medom.

Domov sem odšel zadovoljen z željo, da bi se lahko še kdaj udeležil podobne poučne delavnice."

 Rok Kovačič, 7. b

"Z očetom sva šla z veseljem na poznopopoldansko delavnico zdrave prehrane. Tam smo se srečali še z drugimi starši in otroki – zdaj jih med odmori srečujem na šolskih hodnikih.

Skupaj smo razmišljali o naših prehranskih navadah, si povedali mnogo zanimivega, nato pa smo otroci odšli z učiteljico v sosednjo učilnico, kjer so nas že čakala potrebna živila. Iz njih smo pripravili različne zdrave jedi: skutni namaz z zelenjavo in zelišči, avokadov namaz, sadni namaz, skutni namaz s korenčkom, pirin namaz, ajdovo in pirino kašo z zelenjavo, korenčkovo solato z jabolki, jabolčno mleko, belo žitno kavo in domači polnozrnati pirin kruh. Po končani pripravi jedi smo se vsi ponovno zbrali, pripravili pogrinjke z jedmi, jih predstavili drug drugemu ter jih poskusili. Najbolj mi je bil všeč sadni namaz iz banan, jabolk, limoninega soka in cimeta.

Upam, da bodo v šoli še kdaj podobne delavnice, saj sem se veliko naučila o zdravi prehrani in se imela lepo."

Tina Galič, 6. a

 

 

Vir: OŠ Brežice