Skoči na vsebino
Gumb išči|

Zapri iskalnik

29.11.2017 / Sporočila za javnost

Do izvedbe sanacije bo most čez Savo zaprt za ves promet

Deli na FBNatisni

Občina Brežice obvešča, da podaljšuje popolno zaporo ceste oz. prepoved prometa za pešce in vse vrste vozil na LZ 026031 Prešernova cesta (od priključka za HE Brežice do križišča z regionalno cesto R2 419/1206 – Križaj – Čatež ob Savi do izvedbe sanacije mostu čez Savo in Krko. Obvoz je urejen, udeleženci v prometu pa so naprošeni za obilo strpnosti in upoštevanje cestno prometne signalizacije.

Pričetek obnove železnega mostu čez Savo načrtovan za leto 2018

Eden od simbolov občine in mesta Brežice, železni ločni most čez reki Savo in Krko, potrebuje temeljito obnovo, kar je pokazal podrobni pregled stanja konstrukcije. Občina Brežice je na podlagi poročila izdelala projektno dokumentacijo za obnovo in 8. novembra objavila javno naročilo za izbor izvajalca, na katerega se lahko ponudniki prijavijo do 14. decembra. Predmet javnega naročila je celovita sanacija 114 m dolge železne konstrukcije mostu čez reko Savo v Brežicah, dela se bodo predvidoma izvajala do 15. 11. 2019, kar pomeni, da bo zaradi zagotavljanja varnosti popolna zapora mostu v veljavi do nadaljnjega.

Odločba o zapori mostu

Foto12 most čez Savo

Močne poškodbe zaradi korozije

Pri podrobnem pregledu konstrukcije mostu, ki ga je izvedel Zavod za gradbeništvo Slovenije, je bilo ugotovljeno, da je spodnji del železne konstrukcije močno poškodovan zaradi korozije oz. rjavenja. Dela obnove mosta bodo zajemala predvidoma zamenjavo večino spodnjega dela železne konstrukcije, to je konstrukcije pod voziščem. Sama izvedba del bo zaradi podpiranja mostu ob sanaciji pogojena z več različnimi dejavniki, od vodostaja reke Save, vremenskih razmer, prestavitev infrastrukture vezane na most in podobno. Namen sanacije mostu je ohranitev obstoječega prometnega režima – enosmernega lokalnega prometa za osebna vozila, kolesarje, motoriste in pešce. 

Poškodbe železne konstrukcije zaradi rjavenja 1Poškodbe železne konstrukcije zaradi rjavenja 2

Most čez Savo 27

900.000 evrov za sanacijo mostu čez Savo

Zaradi zahtevnosti del obnove in ustreznih razmer, izbrani izvajalec bo lahko dela obnove na mostu izvajal le v času najnižjega vodostaja reke Save, med aprilom in septembrom, bo obnova mosta čez Savo trajala dve leti.

Most čez Krko v dolžini 66,4 m je v nekoliko boljšem stanju, vendar tudi potreben obnove, medtem ko je del mostu med obema rekama potreben le rednih vzdrževalnih del. Vrednost del obnove mostu čez Savo je ocenjena na 900.000 evrov, ki jih bo morala zagotoviti občina.

V 2017 je občina na razpis ministrstva za kulturo prijavila investicijo obnove mosta, vendar ministrstvo projekta ni izbralo. Kljub temu na občini upajo, da bodo na voljo razpisi za sofinanciranje finančno zahtevne investicije obnove mosta. Poleg 900.000 evrov za most čez Savo bo potrebno zagotoviti še dodatnih 450.000 evrov za obnovo mostu čez Krko in za vzdrževalna dela na delu mosta med rekama.

razglednica stari most 2

Zgodovina mostu

Železna mostova čez reki Savo in Krko so zgradili leta 1906 v času Avstro-ogrske države in sta bila za tisti čas izjemen tehnični dosežek ter tako postala simbol najprej mesta Brežice in kasneje še občine. Razglašena sta tudi za tehnični spomenik. Most čez reko Savo je dolg 114,52 metrov in oblikovan v dveh lokih, ki ju na sredini podpira kamniti steber. Most čez reko Krko ima en lok in je nekoliko krajši, dolg je 66,4 metrov. V letih 1991 in 1996 sta oba mostova doživela temeljito prenovo, predvsem vezano na voziščno konstrukcijo, ki pa ni bila dovolj, da bi preprečila nadaljnjo korozijo oz. rjavenje. Slikoviti most je bil prizorišče kar nekaj tujih filmov in serij.