Skoči na vsebino
Gumb išči|

Zapri iskalnik

19.10.2022 / Sporočila za javnost

Most na Borštu zaradi raziskav za obnovo popolnoma zaprt

Deli na FBNatisni
Galerija

Občina Brežice načrtuje temeljito prenovo lesenega mostu na Borštu, v ta namen je v proračunu za leto 2023 zagotovljenih 600.000 evrov. Do konca leta 2022 bodo narejene geološke in geomehanske raziskave tal v reki Krki. S pomočjo petih vrtin bodo pridobljeni podatki, ki bodo osnova za izdelavo projektne dokumentacije, kateri način je najustreznejši za obnovo oz. gradnjo novega mostu. Na podlagi analize bodo lahko načrtovalci določili ustrezno globino pilotov, na katerih bo most stal. V načrtu je gradnja novega lesenega mostu po vzoru v letu 2021 narejenega cerkljanskega mostu, ki bo tudi ojačan z železnimi nosilci. Izvajalec IRGO Consulting d.o.o. je pričel z izvajanjem geološko geomehanskih raziskav za ugotavljanje lastnosti in sestave nosilnih tal na območju lesenega mostu Boršt. V naslednjih dneh bo izvajal raziskave tudi na vmesnih podpornih stebrih mostu za kar potrebuje popolno zaporo mostu. Popolna zapora bo trajala predvidoma od 19.10 – 29.10.2022, 24 ur dnevno. Raziskave bodo služile kot osnova za izdelavo projektne dokumentacije in posledično tudi same izvedbe rekonstrukcije mostu v prihodnosti.

Nov most v 2023

Do konca leta 2022 bodo s pomočjo geoloških in geomehanskih raziskav pridobljeni podatki, ki so potrebni za izdelavo projektne dokumentacije za nov most. Občina načrtuje izvedbo enotnega javnega naročila za izdelavo projektne dokumentacije in za izvedbo novega mostu, ki bo dokončan v letu 2023.

O zgodovini lesenega mostu čez Krko na Borštu, ki povezuje oba bregova

Prvi leseni most čez reko Krko na Borštu so začeli graditi v začetku avgusta leta 1939 in končali leta 1941. Most so vaščani veliko uporabljali in je bil zato v letu 1963 temeljito obnovljen. Potem ga niso več obnavljali. Most je načel zob časa in so ga zato leta 1972 zaprli. Leta 1976 je bil zgrajen novi most čez reko Krko, ki ga je zgradila JLA (jugoslovanska vojska). Ta pa ni bil zgrajen iz tako kvalitetnega lesa in je kmalu začel razpadati. Zopet so morali prehod čez reko Krko zapreti. Občina je na začetku tega tisočletja poskrbela, da je bil most ponovno obnovljen in odprt za prevoz, tako je tudi še danes (iz zapisa Roberta Zorka o vasi Boršt, 2002, objavljeno v Posavskem Obzorniku).

Kot pravijo domačini, je bil v 1993 zgrajen nov (tretji) most na mestu starega mostu, leta 2000 je bil že potreben obnove in obnovljen zaradi posedanja, Občina Brežice pa je čez manj kot desetletje, leta 2009 spet obnovila dotrajani leseni most. Dela obnove so v 2009 zajemala zamenjavo prečnih nosilnih elementov, dodatnih vzdolžnih nosilcev (zamenjava dotrajane vzdolžne podporne konstrukcije), mostnic, mostne ograje in voziščnega parketa.  Obnovljeni most na Borštu je bil eden izmed projektov, ki jih skladno s sklenjenim protokolom o medsebojnem sodelovanju z Občino Brežice sofinanciralo Ministrstvo za obrambo RS. V sklopu investicije so se izvedli tudi ukrepi za omejitev hitrosti ter odstavno čakalni prostor za vozilo pri vstopu na premostitveni objekt. Vrednost investicije je bila 118.000 evrov (takrat je dobrih 59 % vrednosti sofinanciralo ministrstvo, ostalo pa občina).

Težave zaradi posedanja mostu in naplavin

Zaradi predvidoma preplitvo postavljenih pilotov in premajhne razdalje med njimi prihaja do posedanja mostu na sredini, most pa dodatno obremenjujejo tudi vozila, ki so težja od dovoljene obremenitve. Ob višji gladini Krke, še posebej ob neurjih in močnem deževju, pa se v pilote mostu zapletejo naplavljena debla in ostale naplavine, ki ogrožajo most. Tudi količina naplavin narašča iz leta v leto. Tako je bil 30.9.2022 most na Borštu zaprt zaradi odstranjevanja naplavin, ki ga je izvedla Poklicna gasilska enota (PGE) Krško, saj je upravljalec javnih občinski cest javno podjetje Komunala Brežice d.o.o. ugotovil,  da odstranjevanje plavja pri mostu ni možno kot je običajno, s tovornim vozilom in hidravličnim dvigalom. Odstranjevanje plavja je potekalo tudi 7. oktobra, izvedli so ga pripadniki PGE Krško, ki so usposobljeni za varno in ustrezno odstranitev plavja ob mostu. Ker je odstranjevanje plavja potekalo ob zapori mostu, je vzdrževalec občinskih cest v tem času hkrati uredil tudi poškodovani parket na vozišču mostu.