Skoči na vsebino
Gumb išči| Zapri iskalnik

23.09.2025 / Sporočila za javnost

Brežice – zelena zgodba 2025: od stoletnih korenin do trajnostne prihodnosti

Deli na FBNatisni

Ob svetovnem dnevu turizma je na posestvu Istenič potekala novinarska konferenca s predstavitvijo razvojnih dosežkov in prihodnjih usmeritev turizma v občini Brežice.

Dogodek je potekal pod krovno temo »Brežice – zelena zgodba 2025: od stoletnih korenin do trajnostne prihodnosti«, ki povzema bistvo strategije razvoja turizma do leta 2030 in povezuje globalne trende s pristnimi lokalnimi zgodbami.

Svetovni dan turizma letos poteka pod geslom »Tourism and sustainable transformation – Turizem in trajnostna preobrazba«, kar je tudi ena od rdečih niti skupne strategija razvoja turizma destinacije Brežice. Direktorica Zavoda za podjetništvo, turizem in mladino Brežice Katja Čanžar je ob tej priložnosti poudarila: »Globalne trende trajnostne preobrazbe uresničujemo na način, ki je domačinom blizu in je hkrati privlačen za obiskovalce. Z dobrimi praksami želimo pokazati, kako se lahko globalni trendi udejanjajo v naših lokalnih zgodbah.«

Leto 2025 je za brežiški turizem prineslo številne mejnike, ki potrjujejo uspešnost začrtane poti:

  • Rekordni turistični rezultati: do konca avgusta je občina Brežice zabeležila več kot 159.000 prihodov turistov in več kot 533.000 prenočitev, kar je sedem odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Brežice so se po številu prenočitev uvrstile na šesto mesto v Sloveniji in ponovno potrdile vodilno vlogo v vzhodni kohezijski regiji. Povprečna dolžina bivanja je 3,3 dneva, kar presega slovensko povprečje.
  • Priznanje Slovenia Green Platinum: Brežice so ob ponovni presoji Zelene sheme slovenskega turizma znova prejele najvišje priznanje, ki ga ima le pet destinacij v Sloveniji. To je potrditev dolgoletnih prizadevanj na področju trajnosti.
  • Zelena promenada in mestno jedro: prenovljen osrednji prostor druženja in prireditev kaže, kako lahko mestne ulice postanejo nosilke zelenega prehoda. Sodobne, okolju prijazne rešitve, vključevanje lokalnih ponudnikov in varnejše urbano okolje so dober primer usmeritve, ki združuje kakovost bivanja domačinov in privlačnost za obiskovalce.
  • Bogata ponudba doživetij: letošnja sezona je prinesla rekordno ponudbo, in sicer 19 različnih doživetij v 81 terminih v sodelovanju s 14 ponudniki. Program je povezoval raziskovanje kulturne dediščine, vinske degustacije, oglede kmetij, obisk pivovarne ter tematska turistična in kolesarska vodenja. Med vrhunci sta izstopala Mednarodni otroški pevski festival in Festival evropskega filma Brežice, ki sta privabila številno občinstvo.
  • Čezmejni projekti: brežiški zavod trenutno sodeluje v treh pomembnih projektih: Interwine, ki povezuje vinske zgodbe obeh strani meje v sodelovanju s Turistično skupnostjo Zagreba, Enviro, ki uvaja trajnostne rešitve in okolju prijazne prakse med ponudniki, ter Bizeljska pentlja, ki s prenovami objektov in povezovanjem vinarjev ter kulinarike krepi enogastronomsko identiteto destinacije.

Na posestvu Istenič so se ob tej priložnosti zbrali ključni predstavniki turističnega sektorja, ki so predstavili pretekle dosežke in nove pobude za prihodnost.

Ivan Molan, župan Občine Brežice, je poudaril: »Občina Brežice je ena od najbolj prepoznavnih v vzhodni kohezijski regiji. Za to je bilo potrebnih veliko let. Letos smo praznovali 100 let turizma, ko je bil postavljen prvi hotel v Termah Čatež. Gostinska dejavnost pa ima še starejši tradicijo, že 150 let. Danes govorimo o trajnosti, kar je zelo povezano z občino Brežice. Osrednja je kakovostna pitna voda, ki je pomembna tako za pitje kot za pridelavo surovin. Zavod za podjetništvo, turizem in mladino Brežice se je tudi zelo angažiral v smeri prirejanja prireditev brez odpadkov in res lepo je, ko prideš naslednje jutro po prireditvi v mesto, kjer je vse čisto in ni kupov plastike po tleh. Vse to je pomembno za turizem in letos praznujemo tudi 60 let turistične zveze, ki povezuje turistična društva. Upam, da se bo trajnostnost nadaljevala, da se bo še več ponudnikov pridružilo kolektivni blagovni znamki Brežice Izbrano, seveda pa gre zahvala tudi vsem sodelujočim v turizmu, da bodo nadaljevali po tej poti in delali dobro še naprej, saj je to temelj, na katerem lahko gradimo turizem.«

Alenka Mokrovič Pogačar, direktorica prodaje in marketinga Term Čatež, je izpostavila: »Zeleni turizem in vsi eko certifikati so stari nekaj let, v Termah Čatež pa smo z zelenim turizmom začeli prej, lahko bi rekli, da tako delujemo že skoraj pol stoletja. Uporaba geotermalne vode kot takšne ne samo za zdravstvene namene, temveč tudi za ogrevanje vseh kapacitet, je velik zeleni ključ, ki takrat še ni bil podeljen. Ogromno smo privarčevali z energijo in naš današnji ogljični odtis je bistveno manjši. To so povzela vsa slovenska zdravilišča. Kasneje smo uporabili tudi alternativne naravne vire, in sicer sončno svetlobo za sončne kolektorje. Ponovno smo se vrnili k uporabi geotermalne vode z izgradnjo nogometnih terenov. S temperaturo iz vrelcev so vse te površine vse leto zimzelene. V to leto smo vstopili s prvim EKO certifikatom, zelenim ključem za Hotel Terme, kasneje še za Hotel Toplice.«

Projekt Bizeljska pentlja pa prinaša še eno novo zgodbo povezovanja kulinarike, vinarstva in podeželja. O tem je spregovoril chef Jure Tomič, ambasador blagovne znamke Brežice Izbrano, ki je poudaril: »Želim si dati pečat vseh svojih izkušenj tem kraju, Bizeljskemu, ki je tako lep. Želim si, da z novo Hišo gastronomije Ošterije Debeluh pokrajini spet povrnemo ugled in da vsi deležniki, ki tu ustvarjajo, dobijo smernice, kaj početi, da bomo spet napolnili te lepe griče. Zavezal sem se, da bom po svojih močeh pomagal in pripomogel, da se lokalna vina pojavljajo na vseh vinskih kartah ne le doma, ampak tudi v tujini, ter da začnejo ljudje ponovno odkrivati ta biser, ki ga imamo

Pomemben del te zgodbe so tudi vinarji. Miha Istenič je predstavil dediščino družine Istenič, prvih zasebnih pridelovalcev penine v nekdanji Jugoslaviji. Poudaril je: »Od leta 2023 do danes smo popolnoma spremenili strategijo. Prej smo izvozili 20 % vin, letos že 50 %. Klimatske spremembe so pripomogle, da se moramo začeti drugače obnašati. Spričo okoliščin začeli s pridelavo vin z minimalno intervencijo, čim bolj trajnostno. Nehali smo uporabljati herbicide, zmanjšujemo uporabo pesticidov. Povezali smo se z italijanskim ponudnikom in radi bi naredili najboljši vinograd na svetu, ki bo učno dvorišče za vse vinogradnike

»Brežice so danes med vodilnimi zelenimi destinacijami v Sloveniji. To ni naključje, ampak rezultat vizije, predanosti in sodelovanja. Naš izziv za prihodnja leta je ohraniti to raven kakovosti, nadgraditi ponudbo z novimi doživetji in uspešno pisati nove odmevne zgodbe,« zaključuje Katja Čanžar.

c31f8097-b488-45e0-9424-c90ddc52cc0c

0645dc5f-b28f-48d5-8e0e-3d4a839c29f0

01612b13-1bad-4279-9d15-347ab87cdc41

3a19533f-ccab-4f8a-9b51-7519eb244f67

56184e25-549f-45ef-9e4d-ca5b99ce9109

ccf50caa-d687-4a61-aa5f-d97ea7449135

d0fcd96e-9a19-4ea3-b288-951ba0ccdb9f

f22474ee-6411-4c2f-844e-c584f223da17

bb046f5e-a2f5-4476-8f9f-b2b6b2992f67