Skoči na vsebino
Gumb išči| Zapri iskalnik

14.11.2025 / Sporočila za javnost

Odgovor Občine Brežice na neutemeljene obtožbe o nenamenski porabi sredstev iz 20. a člena

Deli na FBNatisni

Občina Brežice ostro zavrača neutemeljene obtožbe o nenamenski porabi sredstev po 20. a členu Zakona o financiranju občin, ki se nanašajo na sofinanciranje obveznosti občin z evidentiranimi romskimi naselji. Občine s stalno naseljenimi romskimi skupnostmi so leta 2021 začele prejemati dodatna sredstva za sofinanciranje svojih obveznosti. Ob sprejetju zakona je bilo jasno obrazloženo, da predlagana sprememba 20. a člena ZFO-1 po nedvoumno določa, da se občinam z evidentiranimi romskimi naselji dodelijo dodatna sredstva kot popravek primerne porabe občin zato, ker imajo zaradi romskih naselij višje stroške delovanja. Namen teh sredstev torej ni bil neposredno financiranje romske skupnosti, temveč popravek financiranja občin, ki imajo zaradi stalno naseljene romske skupnosti večje stroške in nižje prihodke iz dohodnine.

V gradivu ob sprejemanju zakona je bilo zapisano: Sredstva, ki jih občine prejemajo skladno z 20. a členom Zakona o financiranju občin (ZFO-1), so kljub temu, da je člen poimenovan »sofinanciranje obveznosti občin z evidentiranimi romskimi naselji« nenamenska in o njihovi porabi pri pripravi zaključnega proračuna se ni poročalo ločeno.

Temelji namreč na dejstvu, da v enačbo za izračun primerne porabe občine romska naselja niso uvrščena, veljajo pa nedvomno za posebnost občine. Zato se na podlagi nekoliko spremenjene določbe za te občine poleg primerne porabe zagotavlja še del dodatnih sredstev. Tako ostaja v veljavi načelo, da so ta sredstva občinam namenjena kot popravek primerne porabe in da so nenamenska, zato občinam ni treba poročati o njihovi porabi. Z navedenim načinom dodeljevanja dodatnih sredstev se upošteva eden izmed temeljnih ciljev nove ureditve, da država zagotavlja dodatno financiranje predvsem zaradi izpolnjevanja obveznosti, ki jih imajo te občine zaradi stalno naseljene romske skupnosti v svojih občinah.

Neporabljenih sredstev oz. ostanka sredstev iz naslova občin s stalno naseljenimi romskimi skupnostmi ni bilo, saj so bila sredstva iz naslova 20. a člena Zakona o financiranju občin del integralnega proračuna, vsa sredstva iz proračuna pa so namenjena za programe in investicije, ki prispevajo k izboljšanju pogojev za življenje vseh občank in občanov.

Od leta 2025 je uvedeno poročanje o namenski porabi sredstev iz naslova 20. a člena, Občina Brežice bo poročilo za leto 2025 pripravila ob koncu tega proračunskega leta.

Pomembno je poudariti, da je reševanje romske problematike in skrb za integracijo izrecna odgovornost države, kar določa Zakon o romski skupnosti v Republiki Sloveniji (ZRomS-1). Ta zakon nalaga državi, da zagotavlja pogoje za vključevanje Romov v izobraževanje, urejanje prostorske problematike romskih naselij ter izboljšanje bivalnih razmer, in to preko državnih organov ter posebnih programov. Trenutno se žal manipulira z interpretacijo porabe sredstev za potrebe sofinanciranja obveznosti občin s stalno naseljeno romsko skupnostjo, saj se želi prenesti breme neučinkovitega reševanja romske problematike na občine.