29.07.2024 / Sporočila za javnost
DOPOLNITEV - Ukrep za varnost na železnem mostu – postavljanje varovalne ograje
Deli na FBNatisniUkrep postavitve mreže na železnem mostu čez Savo in Krko se izvaja na zahtevo presojevalca za varnost, za poseg je občina pridobila soglasje (kulturnovarstveni pogoji) Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, saj ima most, ki je simbol mesta in občine, status kulturnega spomenika lokalnega pomena, in v skladu s pogoji varovalno ograjo tudi izvedla.
Za zagotavljanje varnosti na kolesarski povezavi ob R2-419 Brežice – Krška vas in Brežice – Čatež ob Savi, ki poteka na odseku po železnem mostu, je potrebno preprečiti možnost padca v globino in plezanje po ograji železnega mostu, zato izvajalec postavlja zaščitno mrežo na ograji mostu, ker so prečke na ograji postavljene vodoravno in imajo velik razmik.
Dopolnjeno 6. 8. 2024
Primer varovalne ograje iz kulturnovarstvenih pogojev ZVKD OE Novo mesto
Občina Brežice je v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo, Direkcijo RS za infrastrukturo ter z uspešno kandidaturo na evropska sredstva v 2023 zgradila kolesarsko povezavo med Brežicami in Krško vasjo oziroma Brežicami in Čatežem ob Savi, ki omogoča varno kolesarjenje na sicer zahtevnem cestnem odseku. Sočasno z njo je bil obnovljen tudi cestni odsek regionalne ceste R2-420 med Čatežem ob Savi in Krško vasjo. Kolesarska povezava ob R2-419 Brežice – Krška vas in Brežice – Čatež ob Sav se šteje za državno kolesarsko povezavo, prav tako pa je del posavsko- dolenjskega projekta Sava – Krka bike.
Kolesarke povezave imajo svoje zahteve in ker je občina želela, da je obstoječa kolesarska povezava tudi uradno del državnih kolesarskih povezav, za kar si je projekt tudi prizadeval, je morala zadostiti tudi pogoju varovalne ograje v skladu s predpisi.
Ukrep postavitve mreže na železnem mostu čez Savo in Krko je izveden na podlagi poročila o preverjanju prometne varnosti presojevalca za varnost (Projektivni atelje - NG d.o.o.), za poseg je občina pridobila kulturnovarstvene pogoje Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, saj ima most, ki je simbol mesta in občine, status kulturnega spomenika lokalnega pomena. Občina oz. izvajalec del je v skladu s temi pogoji varovalno ograjo tudi izvedel (mreža, ki ne posega v ograjo in jo je mogoče odstraniti). Varnost na odseku med mostovoma se zagotavlja z žično ograjo, ki se je namestila na obstoječo ograjo mostu in predstavlja minimalni poseg na mostu – primer takšne ograje je posredovan tudi v kulturnovarstvenih pogojih (fotografija zgoraj). Vrednost varovalne ograje znaša nekaj manj kot 40.000 evrov.
Za zagotavljanje varnosti na kolesarski povezavi ob R2-419 Brežice – Krška vas in Brežice – Čatež ob Savi, ki poteka na odseku po železnem mostu, je bilo potrebno preprečiti možnost plezanja po ograji železnega mostu ali padca v globino, zato je bila postavljena zaščitna mreža na ograji mostu, ker so prečke na ograji postavljene vodoravno in imajo velik razmik. V načrtu je še nadvišanje obstoječe palične ograje na mostu čez Savo in Krko na višino 120 cm (v skladu s tehničnimi specifikacijami za ceste je predpisana višina ograj za pešce na premostitvenih objektih 120 centimetrov). Nadvišanje naj bi izvedli še v mesecu avgustu.
Občina Brežice si v sklopu svojih projektov prizadeva za izboljšanje kakovosti življenja v občini za vse. Ob obnovi objektov, ki imajo status kulturnega oz. tehničnega spomenika, je prednostna naloga ob ohranitvi tega tudi zagotovitev varnosti, ti pogoji so zakonsko predpisani in se s časom tudi spreminjajo.
Poročilo o preverjanju varnosti v prometu