Gumb išči|

Zapri iskalnik

7. seja Občinskega sveta občine Brežice

Ob tem, da je povezava neprimerna za lokalno prebivalstvo, tudi ne spodbuja prihoda tujcev v naše kraje, ker npr. tujec, ki ne sme na mali mejni prehod mora za obisk Obrtno poslovne cone Slovenska vas, kupiti vinjeto za cca 600m avtoceste!? V medijih sem zasledil, pobudo koprskega in izolskega župana za uvedbo lokalnih vinjet. Ideja se mi zdi izvrstna za razvoj celotne občine. Zanima me, zakaj se takšni pobudi ne pridruži (ali jo vsaj javno podpre) Občina Brežice?

Odgovor na pobudo/vprašanje

Na spletni strani www.slovensko-morje.net je bila dne 16.9.2015 objavljena novica z naslovom »Obalna župana za lokalne vinjete«. Avtor članka sicer ni imenovan, je pa v članku med drugim navedeno (izseki iz zapisa):
- Ker do včeraj, 15. septembra, do 24. ure, torej do roka, ki sta ga župana Mestne občine Koper in občine Izola Boris Popovič in Igor Kolenc postavila kot skrajni za odgovor vlade oziroma ministrstva za infrastrukturo o njunem predlogu uvedbe lokalnih vinjet, nista dobila odgovora, in ker so tudi telefoni na ministrstvu danes zvonili v prazno, sta dva obalna župana na ministrstvo še zadnjič poslala dopis z vljudno prošnjo za čim prejšnje srečanje.
- Kot je že znano, sta župana Mestne občine Koper Boris Popovič in Občine Izola Igor Kolenc sredi julija javnosti predstavila pobudo o uvedbi lokalne vinjete. Prepričana sta, da bi tovrstna vinjeta rešila vrsto nevšečnosti, ki jih ima zaradi predrage letne ali tedenske vinjete lokalno, maloobmejno in tranzitno prebivalstvo v slovenski Istri. Sicer pa lokalna vinjeta ne bi veljala le za odsek avtoceste med Kozino in Bivjem ter na obalni hitri cesti od mejnega prehoda Škofije do Izole, ampak bi veljala tudi na drugih koncih Slovenije, ki niso pokrita s »cestninjenjem«, kot na primer, na ljubljanski in mariborski obvoznici, med Karavankami in Jesenicami oziroma Bledom, med Mariborom in Šentiljem, od meje proti Zagrebu in Čatežem, na Goriškem,…
- Župan Popovič ni izgubil upanja in danes še verjame v razsodnost predstavnikov države, »saj gre v primeru lokalnih vinjet, ki jih kot regionalne poznajo tudi na Madžarskem, za pameten predlog, zaradi katerega bi prodaja običajnih vinjet ne upadla. Ravno nasprotno, z lokalnimi vinjetami ( ena bi, na primer, stala 18 evrov na leto) bi v Darsovo blagajno kapnilo več denarja, poleg tega pa bi na tak način razbremenili lokalne ceste, domačinom omogočili večjo mobilnost, poleg tega pa k nam privabili tiste, ki se jim zdi običajna vinjeta predraga.

Na način kot je pojasnjeno v zgornjih navedbah je bil predlog predstavljen tudi v dnevniku televizije POP TV dne 22.6.2015 (možen ogled na:
http://www.24ur.com/novice/slovenija/posebna-vinjeta-na-primorskem-kaj-pa-drugod.html),
v okviru katerega je bila prikazana tudi karta z zgoraj navedenimi odseki, med njimi tudi Čatež – Slovenska vas.

Pobude primorskih županov poznamo zgolj iz javnih občil, podrobnosti ne poznamo. Občine, ki so jo oddale bomo zaprosili za podrobnosti ter se na podlagi preučenega odločili za nadaljnje korake, saj se moramo zavedati dejstva, da je vsakršna vinjeta finančna obremenitev, v tem primeru tudi lokalnega prebivalstva. Članek smo povzeli zgolj za občutek, kaj sploh naj bi bil predmet pobude. Kot vam je znano sta Občini pred to pobudo zaprosili tudi za ukinitev vinjet na novem odseku hitre ceste čez novi predor Markovec, vendar je bila ta s strani Ministrstva za infrastrukturo zavrnjena, nakar se je »rodila« pobuda o lokalnih vinjetah.

Pripravila: Teja Leben, višja svetovalka

Info

Datum:

20.07.2015


Izpraševalec:

Andrej Šmajgl


Stranka:

SD